Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Momsverktyget - saknas konton?

Hej, jag har problem med en momsdifferens och när jag tittade på momsverktyget så undrar jag om det inte saknas konton i flera rutor, alltså de rutor som jag antar hämtar värden för att skapa rapport.

Så min fråga är, saknas det konton (jag har inte ändrat något, bara lagt till något konto någon gång tidigare). Och om det saknas, hur kan det uppkomma? Och finns det någon typ mall man kan titta på och fylla i konton som då eventuellt saknas?

Se bifogad bild på mitt momsverktyg.
Mvh
Pierre

Bifogad fil:

Kommentarer

  • Hej Pierre,
    Här i momsverktyget måste du fylla i de konton du använder för t ex eu-inköp osv. Från början hade vi så att du själv måste fylla i de konton du använder för t ex eu-inköp osv. Nu när du lägger upp ett nytt företag har vi fyllt i med konton från bas.
    Du kanske har använt programmet ett tag och fick därmed inte in några konton här automatiskt.

    Ha en trevlig helg

    Marie Support
  • Hej Marie,

    OK, men vad är din bedömning när du ser min skärmdump, verkar den OK eller tycker du att det ser ut som det saknas konton?

    Mvh
    Pierre

  • Hej Pierre

    Det beror helt på vilka konton som du använt i din bokföring. Om du går in på Bokföring - Momsverktyget och väljer Momstransaktionskontroll så kan du se vilka verifikationer som du har differens på. Och där kan du även se om du använt några konton som inte finns med i momsverktyget.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.